نرم افزار فروشگاهی

شرکت ورانگر هم اکنون با تکیه بر دانش و تجربه بیش از یک دهه خود، محصولی جدید با عنوان نرم افزار فروشگاهی جهت مدیریت هر یک از نیازها و فرآیند سازمان فروشگاه را ارائه داده است

نرم افزار فروشگاهی

شرکت ورانگر هم اکنون با تکیه بر دانش و تجربه بیش از یک دهه خود، محصولی جدید با عنوان نرم افزار فروشگاهی جهت مدیریت هر یک از نیازها و فرآیند سازمان فروشگاه را ارائه داده است

تاثیر رنگ در جذب مشتریان فروشگاه

بر اساس تحقیقات، در ۸۵ درصد مواقع مشتریان به دلیل جذابیتی که رنگ بسته بندیِ محصولات دارند آنها را خریداری می کنند.البته این تأثیر رنگ تنها به کالاها و بسته بندی های آنها محدود نمی شود و رنگ های محیط اطراف کالاها و فضای فروشگاه ها را نیز در بر می گیرد. بطوری که رفتار مشتریان هنگام خرید بستگی به این تأثیرپذیری از فضای اطراف دارد. در اینجا به پنج روش برای افزایش این تأثیرگذاری اشاره میکنیم:

۱- با رنگهای فروشگاه تان، ماجرایی را برای مشتری تداعی کنید.

بجای اینکه صرفاً از رنگ هایی که خودتان دوستشان دارید برای رنگ پردازیِ فروشگاه تان استفاده کنید، بهتر است تِم یا منظرهء خاصی را انتخاب کنید و رنگ هایی را برگزینید که تداعی کنندهء آن مناظر یا تصاویر برای مشتری باشند. برای مثال، می توانید تِم ساحل دریا را در نظر داشته باشید و از رنگهایی استفاده کنید که مشتری با دیدنِ آنها به یاد شن و ماسه و آب و درخشش خورشید بی افتد. چنین تصویری مشتری را به یاد فضایی آرامش بخش و لذت بخش می اندازد و در نتیجه با ایجاد حس خوشایند، ماندگاری و تداومِ مراجعهء مشتری به فروشگاه شما را در پی خواهد داشت.

جیل مورتون، روانشناس، می گوید، «همهء ما به لحاظ نوستالژیک و ژنتیک با رنگهای خاصی پیوند حسی داریم. آبی ما را به یاد آب و دریا 

می اندازد، سبز به یاد چمن و سبزه زار، و قرمز به یاد آتش.

۲- با رنگ ها به مشتری احساس آرامش و راحتی را القاء کنید.

رنگ های گرم مثل نارنجی و قهوه ای میتوانند حس استقبال از مشتری و اطمینان در او را القاء کنند در حالی که رنگ های سرد مانند سبز و آبی می توانند حس آرامش را به مشتری منتقل کنند. رنگ نارنجی حس خوشحالی و نشاط را القاء میکند و باعث می شود که مشتریِ خوشحالی و باروحیه، مدت زمان بیشتری را در فروشگاه بگردد. با تاریک شدنِ هوا، رنگ نارنجیِ سوخته زیر نور چراغ های فروشگاه
می تواند درخششِ گرم و آرامش بخشی را به اطراف ساطع کند.

۳- توجه مشتریان را به سمت کالاهای خاص جلب کنید.

رنگ های براق و «جیغ» مانند زرد و قرمز می توانند توجه مشتریان را به خود جلب کنند و باعث شوند که مشتریان در مسیر حرکت خود در میان قفسه ها یا ردیف محصولات، درنگ کنند، بایستند و توجه بیشتری به این کالاها داشته باشند. رنگ زرد نخستین رنگی است که توسط شبکیهء چشم دریافت و درک می شود. رنگ قرمز نیز مدت هاست که رنگ و نشانه ای برای توقف است، چه هنگام رانندگی و چه هنگام سفر در میان راهروها و قفسه های فروشگاهی. به عقیدهء یکی از مشاوران برجستهء طراحی فروشگاهی: «هر جا رنگ قرمز بیشتر باشد، مردم بیشتر خرید می کنند!»اما در استفاده از رنگ های قرمز و زرد با احتیاط عمل کنید. استفاده بیش از اندازه از رنگ قرمز ممکن است مشتریان را عصبی کند و حس هشدار و خطر را در آنها القاء کند. به عقیده کارشناسان، این رنگ های براق باید حداکثر ۲۰ درصد از تنوع رنگهای فروشگاه شما را در بر بگیرند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.