-
بازاریابی دیجیتال چیست؟
چهارشنبه 5 مهر 1396 09:47
بازاریابی دیجیتال نوعی از بازاریابی است که از طریق کانالهای دیجیتال چه آنلاین و چه غیرآنلاین انجام میشود. در این روش، از تمامی ظرفیتها و کانالهای ممکن و موجود در دنیای دیجیتال استفاده میشود تا اطلاعات به مشتری یا مصرفکننده رسانده شود. پس اگر دقت بفرمایید، بازاریابی دیجیتال محدود به اینترنت و یا رسانههای...
-
تفاوت فروشگاه های زنجیره ای در ایران و خارج از ایران
سهشنبه 4 مهر 1396 11:44
همه ما می دانیم که امروزه ورود تحولات به شبکه توزیع، باعث شده است که مفاهیم جدیدی وارد شبکه تولید شوند؛ از مهم ترین این تحولات می توانیم به انقلاب سوپرمارکتها، تبدیل خرده فروشی به صنعت جدید، بروز مفاهیم آمایش سرزمین و برنامه ریزی شهری به این موضوع، اقتصادِ دانایی محور و مفاهیمی از این قبیل، اشاره کرد. بدین ترتیب، ما...
-
مفهوم دوره عمر کالا
دوشنبه 3 مهر 1396 12:13
تجربیات بازاریابی نشان می دهد که روند فروش و سودآوری یک کالا در طول زمان همواره دستخوش تغییراتی می گردد. مطالعه سیکل عمر کالا کوششی است برای تشخیص مراحل قابل تفکیکی که در دوره عمر یک کالا وجود دارد. همچنین در رابطه با هرکدام از این مراحل مسائل و مشکلاتی در زمینه استراتژی بازاریابی و پتانسیل سودآوری کالا مطرح می گردد....
-
رفتار مصرف کننده در بازاریابی1
یکشنبه 2 مهر 1396 08:57
بازار مشتری شامل تمام اشخاص و خانوارهایی می شود که کلیه وسائل و احتیاجات خود را طبق مصرف شخصی خود خریداری می کنند. هر ساله رشد این بازار به صدها میلیون نفر تجاوز کرده و صدها میلیون دلار خرج می شود. ویژگی های مصرف رکننده و بازار مصرف به چهار عامل در بازاریابی بستگی دارد که بشرح زیر است: 1-بازار چه می خرد؟ 2-چرا می خرد؟...
-
قیمت گذاری کالاها و خدمات
شنبه 1 مهر 1396 10:08
قیمت همواره مهمترین عامل انتخاب توسط خریدار بوده است و این هنوز هم در کشورهای کم توسعه یافته در بین گوههای کم درآمد و در مورد بعضی از کالاها صادق است. اما در چند دهه اخیر عوامل دیگری نیز در چگونگی انتخاب توسط خریدار و رفتار مصرف کننده اهمیت نسبتا بیشتری یافته اند.قیمت تنها عامل ترکیب بازاریابی است که تولید درآمدی می...
-
نخستین فروشگاه مجازی و هوشمند دنیا در سئول
چهارشنبه 29 شهریور 1396 11:36
گرچه فروشگاههای آنلاین و مجازی بیشمار هستند، اما کاری که یکی از بزرگترین فروشگاههای زنجیرهای خردهفروشی کره جنوبی کرده است، بسیار جالب و مبتکرانه است. Homeplus دومین فروشگاه زنجیرهای خردهفروشی در کره جنوبی است، این شرکت به تازگی در شهر پرجمعیت ۱۰ میلیونی سئول، در ایستگاه متروی Seolleung یک فروشگاه ویژه افتتاح...
-
کلیدیترین عوامل بازاریابی در فروشگاه
سهشنبه 28 شهریور 1396 10:19
گوش دادن (Hear): یک فروشنده خوب به مشتری گوش میدهد و در این ارتباط، حضوری فعال دارد. از طریق گوش دادن است که میتوان به نیازها و خواستههای مشتری پی برد. همچنین، گوش دادن، نشانه توجه به مشتری و حضور وی میباشد، البته در فروشگاههای بزرگ و زنجیرهای که آزاد بودن یا سلف سرویس بودن جزو مزایای اساسی آنها میباشد، باید...
-
بازاریابی در فروشگاه
دوشنبه 27 شهریور 1396 13:11
عوامل کلیدی بازاریابی در فروشگاه یا آمیخته بازاریابی درون فروشگاهی، مجموعه عواملی است که فروشگاههای زنجیرهای خردهفروشی به منظور ایجاد ارزش برای مشتریان خود، مورد استفاده قرار میدهند. عناصر مهم در بازاریابی با عنوان «آمیخته بازاریابی» را اولین بار نیل بوردن در سال 1964 از دانشگاه بازرگانی هاروارد مطرح کرد. هرچند...
-
مغز انسان و انجام خرید
یکشنبه 26 شهریور 1396 10:16
با وجود فناوریهای نوین در عرصهی ارتباط با مشتری، هنوز هم گفتگوی رو در رو با مشتری مؤثرترین روش برای جذب او و بهبود تجربهی او از خرید کردن است. یکی از متخصصان خردهفروشی به نام اسکات بیِرس، از طریق مشاهده و نظرسنجی و آزمونگیری، احساسات دهها هزار مشتری را مورد ارزیابی قرار داد. انگیزهی این تحقیق از آنجا ریشه گرفت...
-
اپلیکیشن های موبایل در فروشگاه ها
یکشنبه 26 شهریور 1396 09:31
بسیاری از فروشگاه ها اپلیکیشن موبایل خود را با ویژگی های متعددی برای مشتریان خود فراهم آورده اند. به طور مثال این امکان را به مشتری می دهد تا یک محصول را به وسیله بارکد آن اسکن و در لیست خرید خود قرار دهند، تا مشتری قبل از اقدام به خرید یک لیست کامل از خرید های خود داشته باشد. همچنین این قابلیت را نیز دارند تا بتوانند...
-
کلیدیترین عوامل بازاریابی در فروشگاه
شنبه 25 شهریور 1396 09:44
گوش دادن (Hear): یک فروشنده خوب به مشتری گوش میدهد و در این ارتباط، حضوری فعال دارد. از طریق گوش دادن است که میتوان به نیازها و خواستههای مشتری پی برد. همچنین، گوش دادن، نشانه توجه به مشتری و حضور وی میباشد، البته در فروشگاههای بزرگ و زنجیرهای که آزاد بودن یا سلف سرویس بودن جزو مزایای اساسی آنها میباشد، باید...
-
درک ذهنیت مشتری
چهارشنبه 22 شهریور 1396 11:18
چند نمونه از مصادیق بارز توجه به خدمات مشتری ، شامل رهبری و برتری ذاتی است. مثال زیر، در بارۀ فروشگاهL.L. Bean ، پیشتاز در زمینۀ خدمات مشتری از سال 1912 است که برای اولین بار رضایت صد در صدری مشتری را تضمین می کرد. که البته تا به امروز نیز ادامه داشته است. فروشگاه L.L. Bean یکی از نمونه های تجربۀ برخورد مستقیم با...
-
تاثیر رنگ در جذب مشتریان فروشگاه
سهشنبه 21 شهریور 1396 11:22
بر اساس تحقیقات، در ۸۵ درصد مواقع مشتریان به دلیل جذابیتی که رنگ بسته بندیِ محصولات دارند آنها را خریداری می کنند. البته این تأثیر رنگ تنها به کالاها و بسته بندی های آنها محدود نمی شود و رنگ های محیط اطراف کالاها و فضای فروشگاه ها را نیز در بر می گیرد. بطوری که رفتار مشتریان هنگام خرید بستگی به این تأثیرپذیری از فضای...
-
بهکارگیریِ علائم جذاب در فروشگاهها
دوشنبه 20 شهریور 1396 11:58
یکی از بزرگترین اشتباهاتی که اغلب در فروشگاههای خردهفروشی به چشم میخورد، نبودنِ علائم پیامرسان مناسب است. حتی اگر علائمی هم نصب شده باشند، شخصیت، هویت و پیامی برای مشتری ندارند و اگر پیامی هم داشته باشند، این پیام اغلب مشتری را گیج و سردرگم میکند. وقتی دارید ویترین یا قفسهی عرضهی کالا را مونتاژ و نصب میکنید،...
-
ارائه خدمات منطبق بر نیاز مشتری
چهارشنبه 15 شهریور 1396 10:33
اگر فراتر از انتظار مشتری ظاهر شوید، موفقیت شما حتمی است. البته قبل از هرگونه اقدامی بایستی انتظارات مشتری را به خوبی بشناسید. مثال زیر، در مورد شرکت ساختمانی دیویس واقع در کارل مونت، نیو همشایر است. شرکتی که مشتری را در کلیه مراحل ساخت و ساز دخیل می کند و محصول را دقیقا مطابق با نیاز مشتری طراحی می کند.جف دیویس،...
-
فناوری RFIDو کارکرد آن در فروشگاه های خرده فروشی
سهشنبه 14 شهریور 1396 13:19
به احتمال زیاد با تگ (برچسب) های RFID که داخل بسته بندی های DVD و سایر محصولات مصرفی گذاشته می شود برخورد داشته اید. یکی از گله و شکایت های مشتریان فروشگاه های خرده فروشی، صف های طولانی صندوق پرداخت است که فرآیند خرید از این فروشگاه ها را به تجربه ای ناخوشایند تبدیل می کند. اما وقتی کد محصول های بین المللی (UPC) با...
-
راه اندازی فروشگاه
دوشنبه 13 شهریور 1396 09:17
زمانی که در 1962«سام والتون» در فروشگاه بزرگ اما محقر خود در آرکانزاس شروع به کار کرد خرده فروشی شغلی ساده بود که هر کسی می توانست آن را اداره کند و از آن درآمد کسب کند .اما در مدت چند سال وال مارت غولی شد که تشنه بلعیدن خرده فروشی ها گشت. خرده فروشی ساده ترین کاری است که تمام افراد گریزان از کارهای دولتی کسل کننده...
-
نوآوری و خلاقیت های فروشگاهی
یکشنبه 12 شهریور 1396 11:00
بهکارگیریِ فناوریها و نوآوریهای فروشگاهی، فرآیند خستهکننده خرید از سوپرمارکت و هایپرمارکت را به تجربهای لذتبخش تبدیل کرده است. شاید با این دست از فروشگاههای خردهفروشی برخورد داشتهاید که از فناوریهای مختلف در طراحی فروشگاه خود استفاده کردهاند تا با خوشایند نمودنِ فرآیند خرید، بتوانند به مشتریان مشتاقِ بیشتری...
-
روش های افزایش فروش و جلب مشتری
شنبه 11 شهریور 1396 12:28
با رعایت نکاتی ساده و کاربردی میتوان تا حد زیادی بدون صرف هزینه این توانایی را افزایش داد.نکات پیشنهادی کارشناسان و فروشندگان موفق بینالمللی و بازاریابان به شرح زیر میباشد: ۱.اطلاعات خود را افزایش دهید. شما احتیاج به دانش بالا درباره خریداران خود دارید تا بتوانید به مشتریان خاص خود درباره ارزش و کاربرد کالا به زبان...
-
استراتژی جایزه و تخفیف فروشگاهی
چهارشنبه 8 شهریور 1396 10:24
یکی از راه هایی که معمولاً شرکت ها برای جذب مشتری بیشتر و افزایش فروش انجام می دهند استفاده از استراتژی تخفیف است. تخفیف از راه های مختلفی ممکن است انجام شود. یکی از راه ها این است که معمولاً شرکت ها در هر کارتن از محصولات خود تعدادی هم به عنوان رایگان قرار می دهند تا مشتری برای خرید ترغیب شود، اما باید توجه داشته...
-
درک ذهنیت مشتری
سهشنبه 7 شهریور 1396 10:39
چند نمونه از مصادیق بارز توجه به خدمات مشتری ، شامل رهبری و برتری ذاتی است. مثال زیر، در بارۀ فروشگاهL.L. Bean ، پیشتاز در زمینۀ خدمات مشتری از سال 1912 است که برای اولین بار رضایت صد در صدری مشتری را تضمین میکرد. که البته تا به امروز نیز ادامه داشته است. فروشگاه L.L. Bean یکی از نمونه های تجربۀ برخورد مستقیم با مشتری...
-
ویژگی های وب سایت فروش موثر یک محصول
دوشنبه 6 شهریور 1396 09:55
به طور مختصر و مفید به چند ویژگی اساسی و مهم در چنین وب سایت هایی اشاره میکنیم ترجیحا طراحی به صورت تک صفحه ای یا One Page باشه باید از تصاویر حجیم و هر چیزی که باعث دیرتر لود شدن سایت بشه خودداری کنین رنگهایی که استفاده می کنید از رنگ های مرتبط با محصول باشه با تغییر رنگ های ناگهانی و بی مورد ، تمرکز مشتری بر روی...
-
فناوری های نوین در عرصه خرده فروشی
یکشنبه 5 شهریور 1396 14:58
1.سفارش آنلاین و تحویل در فروشگاه در بسیاری از فروشگاههای مشهور خردهفروشی، از جمله فروشگاههای والمارت، این امکان برای مشتریان فراهم شده است که بهصورت آنلاین (اینترنتی) کالاهای مورد نیاز خود را سفارش دهند و آنها را با مراجعهی حضوری به فروشگاه تحویل بگیرند. نظرسنجی و تحقیقات اخیر ”نیلسن“ (مؤسسه تحقیقات بینالمللی...
-
بزرگترین فروشگاه زنجیرهای دنیا
یکشنبه 5 شهریور 1396 11:02
شرکت فروشگاههای زنجیرهای والمارت، شرکتی آمریکایی است که با بیش از 1/2 میلیون کارمند و فروش 405 میلیارد دلاری در سال 2009 همچنان بزرگترین فروشگاه زنجیرهای دنیا به حساب میآید. این شرکت در سال 1962 توسط سام والتون تاسیس شد و در سال 1969 رسما به ثبت رسید. در سال 1970 والتون اداره اصلی و اولین مرکز توزیع شرکت را در...
-
چگونه فناوری، سبد خرید شما را پر از کالا خواهد کرد
شنبه 4 شهریور 1396 10:55
سوپرمارکتها در جستجوی ابداع و بکارگیریِ روشهای هوشمندانهای برای آسانتر کردنِ تجربهی خرید مشتریان هستند. پنیر و کره و مربای صبحانه تمام شده و همسرتان هم چیز زیادی از شکلات صبحانه و خامه باقی نگذاشته است و بهزودی همه چیز در آشپزخانهتان ته خواهد کشید. اما نگران نباشید! کافیست دستگاه اسکنر خود را بردارید و ظرف یا...
-
بهترین نرم افزار برای مدیریت فروشگاه های زنجیره ای
سهشنبه 17 اسفند 1395 15:21
شرکت ورانگر پیشرو به عنوان یکی از قطب های نرم افزاری کشور هم اکنون یکی از بهترین نرم افزار های فروشگاهی را در بازار ایران ارائه می دهد. این نرم افزار شامل امکانات فوق العاده ای می باشد که فروشگاه ها را قادر می سازد تا سازمان خود را به راحتی مدیریت نمایند، همچنین امکانات جانبی این نرم افزار فروشگاه را از داشتن هر سیستم...
-
۷ ترفند اکسل برای صرفه جویی در زمان انجام پروژه
یکشنبه 10 بهمن 1395 15:08
در این مقاله قصد داریم به معرفی ۷ ترفند کاربردی برای کار با کارنامهها، صفحات گسترده و موارد مشابه در مایکروسافت اکسل بپردازیم. مایکروسافت اکسل ابزاری قدرتمند با ویژگیهای کامل برای کار با گزارشها و صفحات گسترده است. خواه در منزل از این نرمافزار استفاده کنید یا در محل کار؛ به کار بردن ویژگیها و ترفندهایی که موجب...
-
امکانات نرم افزار فروشگاهی
دوشنبه 4 بهمن 1395 13:23
امکانات نرم افزار مدیریت فروشگاه ورانگر شامل موارد زیر می باشد: مدیریت متمرکز سیاست گذاریها، کالاها، مشتریان از ستاد و تجمیع اطلاعات فروشگاه ها در ستاد مرکزی پوشش نیازهای مالی و کنترلی مدیران با ساختار منعطف و کدینگ حسابداری در شش سطح پوشش عملیات فروش، تحویل و وصول از کانالهای مختلف خرده فروشی، عمده فروشی،App موبایل...